Velen van jullie weten dat mijn mooie moeder iets meer dan drie weken geleden stierf aan ALS, of de ziekte van Lou Gerihg. Ze was oorspronkelijk het jaar daarvoor gediagnosticeerd. Ze bracht de tijd van vorig jaar graag door, omringd door haar kleinkinderen en geliefden, terwijl deze terminale ziekte haar lichaam beetje bij beetje afsloot.
Iets dat zij en ik het afgelopen jaar regelmatig deelden, waren mijn hardloopavonturen gezien door foto's en grote verhalen. Als ze nog steeds vrij kon praten, analyseerde ze elke opname en vroeg me specifieke informatie over het terrein of berglandschap dat de lens zou markeren. Ze vroeg me naar de logistiek van langere runs of naar het karakter van mijn lopende kameraden. Het waren kostbare tijden en bijzondere herinneringen in de Nike Air Force 1 Mujer bergen waar ik haar mentaal heen kon brengen omdat fysiek gewoon geen optie meer was.
Terwijl haar stem vervaagde, niet haar geest, knikte ze nog steeds en deed ze haar best om me te laten weten dat we achter waren op onze trailverhalen en race-verslagen. Ik deelde graag alles wat ik kon zonder haar te verontrusten omdat ze nog steeds mijn moeder was. Ze zou me dezelfde interesse tonen als haar ogen zouden fonkelen van goedkeuring of rollen met sarcasme.
Ze was altijd mijn kampioen geweest. Als atleet sinds ik jong was, zou ze de moeder zijn op de tribunes tijdens het zwemmen en juichen voor me tussen mijn schoolslagademhalingen in. Ze omhelsde me stevig als ik tijdens de basketbalwedstrijden op de middelbare school op de dennen reed en verzekerde me dat het beter zou gaan. Dit was de dame die een paar uur uit Colorado zou rijden Adidas Gazelle Mujer om me tijdens een race te ontmoeten, zodat ze naar mijn kinderen kon kijken terwijl ik rende. Altijd ondersteunend, altijd mijn kampioen. Hoewel Nike Air Vapormax Damen haar dood zeker was, bereidt niets je helemaal voor op de leegte. Het was een emotionele strijd; de meeste van die zaken doe ik privé. En als ik er niet uit kom, ren ik weg. Er is voor mij geen grotere genezer geweest dan mijn emoties mee te nemen naar de paden voor bergtherapie.
Er komt zoveel kracht bij het bereiken van een top of het afdalen van een fatsoenlijke. Kracht die die leegte lijkt te vullen.
Terwijl ik rond de pieken in mijn omgeving slingerde, begon ik op te merken zoals ik nog nooit eerder heb opgemerkt, hartvormige rotsen. Nu weet ik niet zeker waarom ik deze nog nooit eerder heb gezien. Maar in de afgelopen weken lijken vier of vijf van deze rotsen tijdens elke run uit het niets uit het niets tevoorschijn te komen. Ik pak er zoveel mogelijk op zonder mijn hydratatiepakket te overbelasten en breng ze naar Adidas Zx Flux Mujer haar graf.
Ik heb het afgelopen jaar zoveel geleerd over leven en liefde. Het is me duidelijk dat liefde (of de vorm van liefde) echt te vinden is op de meest obscure plaatsen: zijkanten van kliffen, midden van een puinhoop of op de bodem van een vijver. Liefde is waar je ernaar op zoek bent, maar je moet eraan denken om ernaar te zoeken. Mijn kampioensmoeder is nog steeds net zo een onderdeel van mijn dagelijkse training / trailtijd als altijd. Ik vind en voel haar liefde in elk hart dat ik zie.
Ik had salade meegebracht, maar nadat ik wat in de kou had rondgelopen, had ik soep nodig, dus stopte ik bij Pret voor wat miso-soep om op te warmen.
Wat betreft mijn laatste post ... Ik denk dat het vooral - voor mij - een verandering van dieet was (astmapati?nten zijn gevoelig voor inflammatoire voedingsmiddelen, die ik uitschakel) Nike Air Max Tavas Donna en meer bewegen. Buiten dat denk ik dat het gewoon geluk was.